Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Repertuvarı ve Müziği V | THO 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Eda ERTURAL |
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Türk halk oyunları, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır. Kaşıklı kadın oyunları da bu zengin kültürel mirasın bir parçasıdır. Bu dersin amacı, kaşıklı kadın oyunlarını öğretmek ve bu oyunları yaşatmak suretiyle kültürel mirası korumak ve gelecek nesillere aktarmaktır.
|
|
Dersin İçeriği | Türk Halk Oyunları kaşıklı kadın oyunları örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaşıklı kadın oyunlarında kullanılan temel teknikleri öğrenir. | ||
2 | Kaşıklı kadın oyunları için gerekli olan dans becerilerini geliştirir. Bunlar arasında ritim duygusu, beden farkındalığı, koordinasyon, denge ve esneklik gibi unsurlar bulunur. | ||
3 | Kaşıklı kadın oyunlarında kullanılan hareket ve kombinasyonları öğrenir. Bu kombinasyonları grup performansı içerisinde deneyimleyerek koreografik çalışma örnekleri oluşturur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaşıklı kadın oyunlarının tarihçesi ve önemi | |
2 | Temel kaşık tekniği çalışmaları | |
3 | Kaşıklı kadın oyunlarında duruş ve adımlar | |
4 | Temel adım kombinasyonları | |
5 | Kaşıklı kadın oyunlarında ellerin kullanımı ve koordinasyon egzersizleri | |
6 | Hızlı ve yavaş ritimlerde çalışmalar ve kaşık kullanımı | |
7 | Kaşıklı kadın oyunlarında temel hareketlerin öğretilmesi | |
8 | Vize | |
9 | Kaşıklı kadın oyunlarında müzik anlayışı ve ritim çalışmaları | |
10 | Bolu yöresi oyun örnekleri | |
11 | Dinar yöresi oyun örnekleri | |
12 | Eskişehir yöresi oyun örnekleri | |
13 | Koreografik çalışmalar | |
14 | Koreografik çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |