Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Temel Kavramlar ve Tartışmalar | SHB 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | sosyal hizmetin eleştirel, ayırtedici ve kendine özgü karakterini tanıtmak; temel kavramlarını düşünmeye sevk etmek; eleştirel bir bakış geliştirmek. |
Dersin İçeriği | eleştirel bir sosyal hizmet yaklaşımı; küreselleşme karşısında sosyal hizmeti yeniden değerlendirmek; sosyal hizmetin değişen yapısı; sosyal hizmetin felsefi ve sosyolojik temelleri; sosyal hizmet etik ve değer ilişkisi; sosyal hizmette temel kavramlar; sosyal hizmette yeni kavramlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Refah, sosyal ve sosyal refah kavramlarını analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Refah ve sosyal olmak arasında ilişki kurar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Refah devleti ile sosyal devleti dünyadaki örnekleriyle ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Devletin sosyal ve refah olabilmesinin yollarını analiz eder | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal devlet içerisindeki risk gruplarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | |
6 | Sosyal ve refah toplumu olmanın yollarını analiz eder | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
7 | Değişim ve sosyal refah ilişkisini açıklar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sosyal refah devletinin karşılaştığı sorunları tasarlar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
9 | Değişim,gelişim ve rehabilitasyonun sosyal refah devletiyle ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Refah ve sosyal refah kavrmları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Refah kavramının analizi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Refah kavramıyla ilişkili diğer alanlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | İnsan ve insan hizmetleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | İnsana hizmet eden toplumsal örgütler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | insani hizmetler bağlamında dünyada ve Türkiye´de sosyal hizmetlerin tarihçesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Türkiye´de sosyal Hizmetlere ilişkin mevcut sistemin rol, yapı ve işlevsel yönü. | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Sosyal olmakla refah ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Risk grupları ve sosyal refah | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Risk gruplarının refahı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Toplum olarak refaha kavuşmanın önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Sosyal refah için yapısal değişikliğin önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Değişim, refah ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Robert Adams, Lena Dominelli, Malcom Payne, Sosyal Hizmet: Temel Alanlar ve Eşleştirel Tartışmalar, Nika Yayınevi
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |