Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Object Orıented Software Engıneerıng SWE 502 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN
Dersi Verenler Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karmaşık yazılım sistemlerini nesne yönelimli teknikler yardımıyla inşa etmeyi öğretmek.

Dersin İçeriği

Giriş, UML ile Modelleme, Gereksinimleri Anlama, Analiz, Sistem Tasarımı, Nesne Tasarımı, Gerçekleştirim, Test

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılım Sistemlerini Modellemeyi Öğrenme Anlatım,
2 Nesne Yönelimli Teknikler ile Analizi Öğrenme Anlatım,
3 Nesne Yönelimli Teknikler ile Tasarımı Öğrenme Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 UML ile Modelleme
3 UML ile Modelleme
4 UML ile Modelleme
5 Gereksinimleri Anlama
6 Gereksinimleri Anlama
7 Analiz
8 Analiz
9 Sistem Tasarımı
10 Sistem Tasarımı
11 Nesne Tasarımı
12 Nesne Tasarımı
13 Gerçekleştirim
14 Test
Kaynaklar
Ders Notu

Bernd Bruegge & Allen H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering:  Using UML, Patterns, and Java, Pearson

Ders Kaynakları

Bernd Bruegge & Allen H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering:  Using UML, Patterns, and Java, Pearson

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 14 28
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6