Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Mükemmellik ve İtibar Yönetimi HID 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1.       Halkla ilişkiler yönetiminin temel özelliklerini ve çalışma alanlarını anlatmak

2.       Mükemmel halkla ilişkiler yönetiminin kurumların hedeflerine olan etkisini anlatmak

3.       Mükemmel halkla ilişkiler yönetiminin temel dinamiklerini tanıtmak

4.       Halkla ilişkiler ve mükemmel yönetim arasındaki bağı anlatmak

5.       Mükemmel yönetime yönelik bilgi vermek

6.       İtibar yönetimi kavramına yönelik genel bakış kazandırmak

7.       Sosyal sorumluluğa yönelik genel bilgi vermek

8.       Halkla ilişkiler uzmanlık alanlarının kurumsal yönetime etkisi ve itibar bağını ortaya koymak

Dersin İçeriği

Derste halkla ilişkilerin mükemmel örgütlerin oluşumundaki etkisi, kullandığı yöntem ve taktikler ile itibar yönetimi bağı irdelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 sosyal sorumluluk kavramının kapsamını anlar Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
2 sosyal sorumluluk projeleri tasarlar Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Problem Çözme,
3 halkla ilişkilerde mükemmeliyet ve sosyal sorumluluk, itibar arasındaki bağı kavrar Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler Kavramı
2 Halkla İlişkiler Modelleri
3 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
4 Halkla ilişkilerin kullandığı yöntem ve teknikler
5 Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı
6 Kurumsal sosyal sorumluluğun uygulanma gerekçeleri ve hedefleri
7 Kurumsal sosyal sorumluluğun kapsamı ve uygulama örnekleri
8 Kurumsal itibar kavramı
9 Sunumlar ve Tartışma
10 Sunumlar ve Tartışma
11 Sunumlar ve Tartışma
12 Sunumlar ve Tartışma
13 Sunumlar ve Tartışma
14 Sunumlar ve Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik- James Grunig

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. X
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar. X
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6