Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Gitar) | CGI 412 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli metotlar üzerinden egzersizler ile eser çalmaya ve çalışmaya hazırlık. |
Dersin İçeriği | Klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri, eser deşifre, çalışmaya ve icraya hazırlık ve yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | ||
2 | Sol el teknik çalıştırılması. | ||
3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | ||
4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Papararo üzerinden boş tel sağ el egzersizlerinin verilmesi | |
2 | Papararo üzerinden verilen boş tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
3 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el egzersizlerinin verilmesi | |
4 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
5 | Dönem içi etüt ve eserin belirlenmesi ve deşifre edilmesi | |
6 | Dönem içi etüt ve eserin kontrol edilmesi | |
7 | VİZE- DÖNEM İÇİ ETÜDÜN SESLENDİRİLMESİ | |
8 | Muaro Gangi üzerinden dolu tel sağ el egzersizlerin verilmesi | |
9 | Muaro Gangi üzerinden verilen dolu tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
10 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el legato egzersizlerinin verilmesi | |
11 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el legato egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
12 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
13 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
14 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arenas 1 ve 2 gitar metodu. Paparora ve Gangi gitar metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|