Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Bıochemıstry | KIM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | It is suggested that students should take Biochemistry I and Biochemistry II courses. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Further investigation of some topics in biochemistry. |
Dersin İçeriği | Some advanced topics in biochemistry. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students define the structure, chemistry and functions of macromolecules. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Students learn about the biosynthesis and degradation of macromolecules. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Students define gene expression and regulation. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Students learn about the regulation of enzyme activity. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Students learn the regulation of fundamental metabolic pathways. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Students learn fundamental concepts of thermodynamics and bioenergetics. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Intracellular Information Flow | [1] Pages 1-20 |
2 | Proteins. | [1] Pages 21-40 |
3 | Enzymes. | [1] Pages 41-80. |
4 | Hormones. | [1] Pages 41-80 |
5 | Bioenergetics | [1] Pages 81-100 |
6 | Carbohydrate Metabolism | [1] Pages 101-140 |
7 | Carbohydrate Metabolism | [1] Pages 101-140 |
8 | Lipid Metabolism | [1] Pages 141-180 |
9 | MIDTERM EXAMINATION | |
10 | Lipid Metabolism | [1] Pages 141-180 |
11 | Amino Acid and Protein Metabolism | [1] Pages 181-220 |
12 | Amino Acid and Protein Metabolism | [1] Pages 181-220 |
13 | Nucleotide Metabolism | [1] Pages 221-240 |
14 | Integrity and coordination of metabolism. | [1] Pages 241-260 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., İleri Biyokimya Ders Notları, 2008 , Sakarya.
|
Ders Kaynakları | [1] Yıldırım K., İleri Biyokimya I Ders Notları, 2008 , Sakarya. [2] Nelson, D.L. and Cox, M.M., Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth edition, Worth Publishers Inc., USA, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 16 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |