Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları ORH 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EYÜP ÇELİK
Dersi Verenler Prof.Dr. EYÜP ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Ar. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mental Bozuklukları sınıflandırır. Anlatım,
2 Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun,
3 Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Tartışma,
6 Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım,
7 Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. Anlatım,
8 Şizofreniyi tanır. Anlatım,
9 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
3 Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
4 Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
5 Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
6 Ara Sınav
7 Nevroz Ve Psikozların Semptomları
8 Anksiyete Bozuklukları
9 Cinsel Kimlik Bozuklukları
10 Şizofreni
11 Kişilik Bozuklukları
12 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
13 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000.
Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996.
Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill

Ders Kaynakları

Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Daniel T. Sciarra , Vance L. Austin, Nobel Akademik Yayıncılık

 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 195
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,8
Dersin AKTS Kredisi 6