Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynak Metalurjisi ve Tahribatsız Muayene | MMM 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN | ||||||||||
Dersi Verenler | Prof.Dr. UĞUR ŞEN, Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ERDEM BAŞTAN, | ||||||||||
Dersin Yardımcıları | Dersi veren öğretim üyeleri |
||||||||||
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | ||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları; Kaynak işleminin temel prensiplerini anlatmak, Kaynak yöntemlerinin genel esaslarını anlatmak, Elektrot tiplerini tanıtmak, Kaynak sırasında gerçekleşen metalurjik olayları anlatmak ve kaynak hataları ve giderilme yöntemlerini açıklamaktır. |
||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve terminoloji,Basınç kaynağı metotları,Ergitme kaynağı metotları,Ark kaynağı,Kaynak elektrotları,Elektron demet kaynağı,Kaynak uygulamaları,Kaynak uygulamaları,Koruyucu gaz kaynak yöntemleri,Kaynaklanabilirlik,Kaynak metalinin katılaşması,Isının tesiri altındaki bölge,Kaynak hataları,Proje sunumları; konularını içermektedir. Ayrıca tahribatsız muayene tekniklerinin kaynaklı yapılarda uygulama esaslarını da içermektedir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynak işlemi hakkında detaylı bilgi sahibi olur | ||
2 | Kaynak sırasında malzeme yapısında oluşabilecek değişimleri bilir | ||
3 | Kaynak yöntemlerini tanır ve karşılaştırma yapabilir | ||
4 | Parça şekil ve malzemesine göre uygun kaynak yöntemi belirleyebilir | ||
5 | Kaynağa uygulanabilecek tahribatsız muayene yöntemlerini bilir ve hangi amaçla hangisinin kullanılabileceğini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynağın Tanımı | |
2 | Gaz Ergitme ve Elektrik Ark Kaynağı | |
3 | Örtülü Metal Ark ve Toz Altı Elektrik Ark Kaynağı | |
4 | Koruyucu Gazla Ark Kaynağı, Elektrik Direnç Kaynağı ve Diğer Kaynak Metotları | |
5 | Kaynak Kabiliyeti | |
6 | Kaynak Bölgesi ve kaynağın metalurjisi | |
7 | Isı tesiri altında kalan bölge | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Kaynak Kusurları | |
10 | Farklı Malzemelerin Kaynağı, Çeliklerin Kaynağı, Paslanmaz Çeliklerin Kaynağı | |
11 | Sert Çeliklerin Kaynağı, dökme demirlerin Kaynağı | |
12 | Tahribatsız muayene yöntemleri ve kısıtları uygulamaları | |
13 | Elle, gözle muayene, penetrant sıvı tekniği ve manyetik partikül tekniği | |
14 | Ultrasonik muayene, radyografi testleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Kaynak Teknolojisinin Esasları (GOURD,L.M. 1996) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |