Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Okuma Becerileri ELT 026 9 6 + 0 6 7
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. BURCU KOÇ

Arş. Gör. MERVE YILDIZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders güz döneminde verilen Okuma Becerileri I dersinin devamı niteliğindedir. Bu lisans dersinin amacı öğrencilerin İngilizce okuma becerilerine katkı sağlamak ve aynı zamanda akademik hayatları boyunca ihtiyaçları olacak akademik okuma becerilerini edinmesine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencileri bölümde alacakları akademik derslere hazırlamak amacıyla onların akademik okuma becerileri ve kelime bilgilerini geliştirmektir. Bu derste kullanılan stratejiler be aktiviteler aynı zamanda öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmesine yardımcı olmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, akademik metinleri ele almasını sağlayacak stratejilere ve bu akademik okuma stratejilerini bilinçli bir şekilde uygulayabilecekleri becerilere sahip olacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; İngilizce akademik metinleri ele almaya yardımcı beceri ve stratejilere hakim olacaklardır. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Metni ön izleyecek ve art alan bilgilerini aktif bir şekilde kullanarak okuma öncesi metnin içeriğini tahmin edebileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Metinleri okumak için amaçlar hedefleyeceklerdir. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme,
4 Akademik bir metni okumadan önce metin hakkında kendi sorularını üretebileceklerdir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Akademik bir metnin konusunu ve ana fikrini bulabileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Bilgiyi bulmaya yönelik okuma gerçekleştirebileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Metinleri ayrıntılı ve hızlı bir şekilde okuyabileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
8 Bilgi entegre etmek amacıyla okumayı öğreneceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
9 Akademik metinleri eleştirmek amacıyla okuyacaklardır. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
10 Yazmak amacıyla okuyabileceklerdir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
11 Kelime öğrenme stratejilerine aşina olacaklardır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
12 Anlamını bilmedikleri kelimeleri metnin içeriğini kullanarak çıkarım yapabileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
13 Akademik kelime bilgilerini genişletebileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
14 Akademik bir metni okuduktan sonra onun hakkındaki düşüncelerini etkili bir şekilde yansıtabileceklerdir Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
15 Akademik metinleri özetleyebileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Ders izlencesinin tanıtılması. Akademik okumaya giriş.
2 Kelimeleri bağlamları içerisinde anlamak. Ana fikirleri bulmak.
3 Sözlük kullanımı. Metindeki destekleyici ayrıntıları bulmak.
4 Sayıların kelimeyle ifadesi. Grafiklerde ve tablolardaki bilgiler.
5 Eşdizimli kelimeler. Belirli bir bilgiyi bulmak için hızlı okuma.
6 Kelime çalışmaları.
7 Kelime çalışmaları. Okuma hızını geliştirmek.
8 Ara sınav
9 Metinden notlar almak.
10 Eşdizimli kelimeler.
11 Okuma testi için hazırlık çalışmaları.
12 Okuma testi için hazırlık çalışmaları.
13 Okuma hızını geliştirme çalışmaları.
14 Dersin gözden geçirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu

Making Connections 2- Cambridge University Press

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 3 3 9
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7
Dersin AKTS Kredisi 7