Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Konuşma Becerileri ELT 013 9 6 + 0 6 8
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin kişilerarası, grup ve topluluk önünde konuşma gibi farklı bağlamlarda gereken sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Özgün dilin analizi ve kullanımı için düzenlenmiş anlamlı aktiviteler yoluyla konuşma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilerin dili akıcı kullanmalarını sağlayacak kelime bilgilerinin artırılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu ders kapsamında işlenilen tartışmalı konular içerisinde geçen kelimeleri, atasözleri ve deyimleri edinirler. Bu dersin diğer bir amacı ise öğrencilerin yaptıkları hatalar konusunda farkındalıklarını artırıp, diyaloglarda kullanılan yaygın dil bilgisi kurallarına hakim olmalarını sağlayıp öğrencilerin konuşma becerilerinin artırılmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fikirlerini gerçeklerle destekleyip ifade edebilir ve komplike bilgiyi aktarabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Telaffuzu doğru vurgu ve tonlama kullanabilmesi sayesinde anlaşılırdır. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Durumsal ve deyimsel olarak uygun kelimeleri kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
4 Birbirleriyle tutarlı bilgileri cümle ve söylem düzeyinde sözlü olarak organize eder. Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
5 Doğru dilbilgisi kurallarını kullanarak konuşulan bağlamda sunulan bilgiyi aktarır. Anlatım, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin amacı ve akışı hakkında bilgilendirme
2 Bölüm ikinci sınıf öğrencileriyle mülakat yapma, video kaydı.
3 Kendini tanıtma, hayatındaki önemli insanları tanıtma, kişisel özelliklerden bahsetme ve karşılaştırma yapma Kısa sınav 1 sunumları
4 Çocukluk anılarıyla ilgili konuşmalar
5 Fotograf ve resimlerin tanıtılması.
6 Hayvanlar ve yaşam alanlarıyla ilgili konuşmalar
7 Gelenekler ve görenekler üzerine konuşmalar. Teknolojinin bunlar üzerine etkileri.
8 Tarihi mekanlar hakkında konuşmalar.
9 Tarihi bir kişilik üzerine konuşmalar. 4-5 dakikalık kısa konuşmalar hazırlamak. ARA SINAV 1
10 Tarihi bir kişilik üzerine konuşmalar. 4-5 dakikalık kısa konuşmalar hazırlamak.
11 Taşımacılık. Geleceğin taşıma şekilleri.
12 Çevre. Çevre ve çevreye duyarlı enerji elde edilmesiyle ilgili konuşmalar.
13 4-5 dakikalık bir konuşma ve sunum hazırlama. Kısa sınav 2 sunumları
14 Dönemin genel bir değerlendirmesi
15 4-5 dakikalık bir konuşma ve sunum hazırlama.
16 Sağlık ve zindelik konusunda konuşmalar
17 Buluşlar ve yeni icatlar konusunda araştırma ve konuşma çalışmaları
18 Kendi icat edeceği bir cihaz, alet vb. hakkında konuşma ve sunum hazırlama kısa sınav 3 sunumları
19 Kendi icat edeceği bir cihaz, alet vb. hakkında konuşma ve sunum hazırlama
20 Moda üzerine konuşmalar. Modanın kişiye maliyeti.
21 Modanın çevremiz üzerine etkileri konusunda tartışmalar.
22 Ekonomi ve öğrencilerin ekonomiye katkıları konusunda konuşmalar.
23 Ted.com üzerinden bir video izlenmesi ve video üzerine tartışmalar; Para mutluluk getirir mi? ARA SINAV 2
24 Cinsiyet eşitliği.
25 Öğrencilerin cinsiyet eşitliği üzerine fikir beyan etmeleri, konuşma hazırlamaları Kısa sınav 4 sunumları
26 Öğrencilerin cinsiyet eşitliği üzerine fikir beyan etmeleri, konuşma hazırlamaları
27 Daha önceden belirlenmemiş bir konu üzerine konuşma yapma.
28 Dönemin genel değerlendirmesi ve final bilgilendirmeler.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ostrowska S., Jordan N., with Sowton C. (2019) Unlock 3, Cambridge University Press, UK

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 4 5 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 2 2 4
Ödev 0 3 0
Final 1 3 3
Kısa Sınav 0 2 0
Toplam İş Yükü 203
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,12
Dersin AKTS Kredisi 8