Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme Becerileri ELT 011 9 6 + 0 6 7
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr.Üyesi Merve Savaşçı

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenci bu derste yoğun olarak dinleme yoluyla akademik bilgi edinme, cümle içinde kullanılan çeşitli yapılardan yola çıkarak kelime anlamı tahmin etmeyi, konuşmada kullanılan kelime ve cümlelerdeki vurgu ve tonlamaların anlam üzerindeki farklılaştırma etkisini çözmeyi, dinlediği bir konuşmadan not tutmayı cümleyi farklı yapılar kullanarak değişik şekillerde söylemeyi, anafikir bulmayı hedefler. Dinleme sırasında not alma yöntemlerini, not almak için kısaltma ve sembol kullanımını, düzenli ve anlaşılır not almayı geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında gerçek sınıf ortamında kayıt edilmiş ses ve görüntü kayıtlarını dinleyerek ve izleyerek öğrencilerin farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve konuşmanın ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey dinleme becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders dinleme alışkanlığını kazandırmaktır. Dersin içeriğinde kullanılan dinleme materyalleri sayesinde öğrencilerin farklı İngilizce sesletimine aşinalık kazanmaları sağlanacaktır. Farklı şive ve aksanlarda İngilizce kelimelerin sesletimindeki farklılıkları anlamalarını geliştirecek alıştırmalar yapılacaktır. Kelime ve cümle vurgusundaki farklılıklar yoluyla cümlede anlam farklılıklarının nasıl verilebileceği ve bu anlam farklılıklarının nasıl anlaşılabileceği üzerine çalışmalar yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı disiplinlerden konuşmaları dinler ve anlar. Konuşmanın amacı ve hedef dinleyicileri belirler. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Anlatım,
2 Konuşmanın anafikrini ve alt başlıklarını belirler. Konuşmada geçen gerçekleri, konuşmacıların kendi görüş ve düşüncelerinden ayırt eder. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım,
3 Konuşmacı tarafından verilen örnekleri göz önüne alıp, uygunluk doğruluk ve önemi bakımından değerlendirir. Konuşmacının dil kullanımı, konuşmayı yapılandırması ve fikirleri işleyiş biçimine dikkat eder. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 İngilizce akademik bir konuşma sırasında not tutma yöntemlerini kullanmayı bilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Konuşmanın başında konuşmacı tarafından verilen ana konuyu ve buna bağlı alt başlıkları tanır ve notlarını buna göre düzenler. Konuşmacının kullandığı destekleyici fikirleri tanır, verilen örneklerden yola çıkarak konuşmanın genel çerçevesini belirler. Karşılıklı konuşmada kendisine verilen talimat ve yer yön tariflerini anlar ve bunları not edebilir. İngilizcede bir konuşma metninde eksik kelime ve yapıları dinleyerek tamamlar. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin amacı ve akışı hakkında bilgilendirme.
2 Genel dinleme ve akademik amaçlı dinleme arasndaki farklar.
3 Akademik konuşmanın özellikleri hakkında bilgilendirme.
4 Academic bir konuşmanın ana konusunu belirleme çalışmaları. Quiz 1
5 Dinleme ve not alma çalışmaları.
6 Dinleme- not alma ve notlar kullanarak sunum hazırlama.
7 Akadmik konuşmalarda kullanılan kelimeler ve cümle türleri. Quiz 2
8 Konuşmacının vücut dilinin anlam üzerine etkileri.
9 Konuşmanın ana konusu ve yan konularını tanıma çalışmaları. MID TERM EXAM 1
10 Gayri resmi konuşmalar. Popüler kültür hakkında yapılan konuşmaları dinleme çalışmaları.
11 Konuşmacının verdiği talimat ve direktifleri takip etme çalışmaları.
12 Konuşmacı tarafından sorulan soruların not edilemsi ve uygun şekilde cevaolandırılması. Quiz 3
13 Bir tablonun konuşmacıyı dinleyerek doldurulması çalışmaları.
14 Remi ve gayriresmi konuşma farkları. Dönem sonu değerlendirmeleri.
15 Bir diyalog dinleyip, not tutma ve notlar kullanarak üçüncü kişiye aktarma çalışmaları.
16 Cümledeki eksik kısımların dinleme yoluyla tamamlanması. Quiz 4
17 Harita veya grafik üzerinde eksik bilginin dinleme yoluyla tamamlanması
18 Konuşmada kullanılan özel yapılar ve cümle türlerinin tanınması
19 Vurgulama farklılıkları ve önemi. Quiz 5
20 Cümlede vurgu değişikliğinin anlam üzerine etkisi.
21 Radyo, TV gibi cihazları dinleyerek not alma. Farklı aksan ve lehçeler.
22 Konuşmada geçen yer ve kişi adlarını not alma. MID TERM 2
23 Konuşmacı tarafından kullanılan sayısal bilgilerin not edilmesi.
24 Konuşmada geçen zaman ve para birimleri ve miktarlarını not etme çalışmaları.
25 Kalabalık ve gürültülü ortamlarda dinleme çalışmaları. Quiz 6
26 Bir akademik konuşmanın deşifre edilip yazılması
27 Bir video için altyazı hazırlanması.
28 Dönem sonu değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hannock M., McDonald A. (2014), Authentic Listening Resource Pack, Delta Publishing, England

Bin Li Ya (2014) Basic IELTS Listening , Beijing Language and Culture University Press, Vietnam

Campbell C., Smith J., (2009) English For Academic Study- Listening Course Book, University of Reading, Garnet Education Publishing

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 0 3 0
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 2 2 4
Final 1 2 2
Kısa Sınav 6 2 12
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 7