Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları ECE 006 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin temel kavramları ve oyunların özelliklerini kavrayarak erken çocukluk eğitiminde uygulama becerilerini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halk bilimi ve genel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halk bilimi ve genel kavramlar.
2 Kültürün tanımı ve temel ilkeleri
3 Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları
4 Dünyada geleneksel çocuk oyunları
5 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri
6 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri.
7 Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma;
8 Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi.
9 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri.
10 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri.
11 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi.
12 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi.
13 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386

Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1

Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 2 32 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4