Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Derin Öğrenme ISE 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği

Derin öğrenme ve makine öğrenmesinin temel kavramları, Python programlama dili ile kullanılan derin öğrenme kütüphaneleri, derin öğrenme algoritmaları (CNN, RNN, LSTM, RBM, DBN,AE, GAN vb), derin öğrenmenin geleceği, farklı alanlardaki derin öğrenme uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Derin öğrenmenin matematiksel temellerinin kavranması Anlatım,
2 Makine öğrenmesinin temel kavramlarının öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap,
3 Derin öğrenme yöntemlerinin öğrenilmesi ve bu yöntemleri kullanabilme becerisinin kazanılması Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Python derin öğrenme kütüphanelerinin tanınması ve bu kütüphaneleri uygulamalarda kullanabilme becerisinin kazandırılması Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derin Öğrenmeye Giriş
2 Derin Öğrenmenin Matematiksel Temelleri
3 Makine Öğrenmesi Temel Kavramlar
4 Makine Öğrenmesi Temel Kavramlar
5 Python Derin Öğrenme Kütüphaneleri
6 Evrişimsel Yapay Sinir Ağları (CNN)
7 Tekrarlayan Sinir Ağları (RNN), Uzun Kısa Süreli Bellek (LSTM)
8 Boltzmann Makinesi (BM) ve Kısıtlı Boltzmann Makineleri (RBM)
9 Derin İnanç Ağları (DBN), Derin Oto-Kodlayıcılar (AE)
10 Çekişmeli Üretici Ağlar (GAN) ve diğer Derin Öğrenme Modelleri
11 Derin Öğrenmenin Geleceği
12 Derin Öğrenme Uygulamaları
13 Derin Öğrenme Uygulamaları
14 Derin Öğrenme Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Derin Öğrenme, Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, Aaron Courville, Buzdağı yayınevi (Türkçe çeviri)

Python ile Derin Öğrenme, François Chollet, Buzdağı yayınevi (Türkçe çeviri)

Deep Learning, John Paul Mueller, Luca Massaron, John Wiley & Sons

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6