Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklarda Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geli | IME 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuklarda matematiksel düşünme becerisinin gelişiminin ve öneminin kavratılması. |
Dersin İçeriği | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi, Matematiksel kavramların gelişimi, Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları, Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar), Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi, Matematiksel düşünce becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel düşünce yapısını ve gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Matematiksel kavramların gelişim basamaklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörleri (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | İlgili ulusal ve uluslar arası makaleleri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi | |
2 | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi | |
3 | Matematiksel kavramların gelişimi | |
4 | Matematiksel kavramların gelişimi | |
5 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
6 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
7 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
8 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar). | |
11 | Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi | |
12 | Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler | |
13 | İlgili ulusal makaleler | |
14 | İlgili uluslararası makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akman, B. (2022). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi 12. Baskı. Pegem A. Yayınları Baykul, Y. (2021). Ortaokulda Matematik Öğretimi (5-8. Sınıflar) 5. Baskı. Pegem A. Yayınları Olkun, S. (2022). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Vizetek Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |