Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Motivasyon Kuramları | YNO 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak. |
Dersin İçeriği | Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış | |
2 | Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı | |
3 | Liderlikte özellikler yaklaşımı | |
4 | Davranışsal liderlik kuramları | |
5 | Durumsal liderlik kuramları | |
6 | Tartışma | |
7 | Modern liderlik yaklaşımları | |
8 | Modern liderlik yaklaşımları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Motivasyonda İçerik Kuramları | |
11 | Tartışma | |
12 | Motivasyonda süreç kuramları | |
13 | Tartışma | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Ders Kaynakları | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | X | |||||
2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | X | |||||
3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | X | |||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | X | |||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | X | |||||
6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | X | |||||
7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | X | |||||
8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | X | |||||
9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | X | |||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|