Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | MBA 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. Bu dersin amacı, ülkemizde de hızla gelişen lojistik sektörüne öğrencilerin dikkatini çekerek, bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamak suretiyle özel sektör iş imkanlarını değerlendirmek ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lojistik Yönetimi | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
2 | Tedarik Zinciri Yönetimi | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
3 | Ulaştırma Sistemleri | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
4 | Depolama | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
5 | Envanter Yönetimi | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
6 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Fırsatlar ve Avantajlar | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
7 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Maliyetler ve Riskler | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
8 | Küresel Lojistik Coğrafyası | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
9 | Türk Ulaştırma Politikaları | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
10 | Tedarik Zinciri Tasarımı ve Dağıtım Kanalı Stratejileri | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
11 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
12 | Satın Alma Yönetimi | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
13 | Çevreci Lojistik | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
14 | Tersine Lojistik | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | X | |||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | X | |||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | X | |||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | X | |||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | X | |||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | X | |||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | X | |||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | X | |||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |