Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Geliştirme Eğitimi | MBA 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İK´de giderek daha önemli ve etkin iki fonksiyonu olan kariyer yönetimi ile eğitim ve geliştirme ile ilgili gerekli bilginin verilmesi, fonksiyonlar arası ilişkinin kavranması ve bunlarla ilgili uygulama yönelik yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste fonksiyonlar itibari ile kavramsal çerçeve, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları kariyer sorunları ve çözümleri, eğitim yöntemleri ve eğitimin değerlendirilmesi ile ilgili konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme fonksiyonlarını birbirleri ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkili olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Geleneksel ve modern kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme uygulamalarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İşletmelerdeki mevcut kariyer yönetimi ve eğitim uygulamalarını değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Modern kariyer ve eğitim yaklaşımlarının bireye ve işletmelere etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Karşılaşılan eğitim ve kariyer fırsatlarını birbirleri ile ilişkili olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kariyer ve eğitim fırsatlarının oluşturulmasında ve hayata geçirilmesinde bireye ve işletmeye düşen sorumlulukları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Kariyer Yönetimi, Eğitim ve Geliştirme ile ilgili Kavramsal Çerçeve | İlgili makalelerden sunum yapılması |
2 | Kariyer Yönetimi Araçları ve Uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
3 | Kariyer Devreleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
4 | Kariyer Sorunları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
5 | İş Arama Yolları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
6 | İş Görüşmesi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
7 | CV Hazırlama | İlgili makalelerden sunum yapılması |
8 | Kariyerle İlgili Güncel Konular | İlgili makalelerden sunum yapılması |
9 | Girişimcilik ve KariyerBaşarılı Girişimci Örnekleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
10 | İK Geliştirme ve Eğitimde Bireysel ve Kurumsal Bakış Açıları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
11 | Eğitim İhtiyaç Analizi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
12 | Eğitim Yöntemleri 1- Geleneksel Yöntemler | İlgili makalelerden sunum yapılması |
13 | Eğitim Yöntemleri 2- Modern Yöntemler | İlgili makalelerden sunum yapılması |
14 | Eğitimin Değerlendirilmesi ve Yöntemleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Yasemin (2019) Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | X | |||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | X | |||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | X | |||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | X | |||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | X | |||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |