Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgesel Fotoğraf | GIT 419 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Doğa, toplum ve insana dair durumları ve sorunları belgesel fotoğraf aracılığıyla kaydedip farkındalık oluşturmanın önemini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Klasik, modern ve çağdaş belgesel fotoğraf yöntemleri hakkında tarihsel, teknik ve estetik bilgilerin kazanılması. Sonrasında da seçilen konularla ilgili belgesel fotoğraf projesi gerçekleştirip sunmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belgesel fotoğraf projesi yönetebilir ve uygulayabilir. | Gezi / Gözlem, | |
2 | Diğer sanat dallarıyla belgesel fotoğrafı birleştirebilir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Farklı konulara sanatsal bakış geliştirebilir. | Tartışma, | |
4 | Sıra dışı koşullarda fotoğraf çekme becerisini geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Açık mekanda çalışma becerisini geliştirir. | Tartışma, | |
6 | Fotoğrafın etik boyutunu yargılayabilir. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belgesel fotoğraf nedir? Teknik, tematik ve estetik belirleyenler nelerdir? | Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj |
2 | Klasik ve modern belgesel fotoğrafın tarihsel gelişimi. | Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor |
3 | Foto-makale tekniği ve Eugene Smith’in projelerinin incelenmesi. | magnumphotos.com/photographer/w-eugene-smith/ |
4 | Çağdaş belgesel fotoğraf ve yeni konular. | Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne |
5 | Değerlendirme | Bütün kaynaklar |
6 | Belgesel fotoğraf projesi için konu seçimi. Sorun, amaç ve yöntemin belirlenmesi. | Konu seçimi |
7 | Proje çekimi | Çekim |
8 | Proje çekimi | Çekim |
9 | İlk çekimlerin teslimi ve ikinci değerlendirme. | Çekim |
10 | Proje çekimi | Çekim |
11 | Proje çekimi | Çekim |
12 | Çekimlerin teslimi, üçüncü değerlendirme ve eksiklerin belirlenmesi. | Çekim |
13 | Çekimlerin tamamlanması, seçilip işlenmesi ve sunuma hazır hale getirilmesi. | Düzenleme |
14 | Proje sunumları ve dördüncü değerlendirme. | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Espas Kuram, 2012 Gisele Freund, Fotoğraf ve Toplum, Sel Yayıncılık, 2016 Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Kitaplığı, 2015 Wim Wenders, Julio Salgado, “Sebastiao Salgado, Toprağın Tuzu”, Belgesel Film Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne, Everest Yayınları Sebastiao Salgado, Workers, Aperture, 2015 Sebastiao Salgado, Genesis, Taschen, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |