Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Film/Video Çözümlemeleri | GIT 331 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Film / video çözümlemesinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımlarının anlatılması, kuramsal bilgilerinden hareketle öğrencilerin film çözümlemesi yapabilmeleri amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders film analizinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımları ve film / video analizi uygulamalarını içerir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film analizinde kullanılan temel yaklaşımları öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Göstergebilimsel, ideolojik, auteur, feminist, psikanalitik, felsefi eleştiri yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | |||
4 | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, seyirci-film ilişkisinin tartışılması, film kültürü geleneği içinde eleştirinin konumu, yeni çözümleme yöntemi olarak görsel işitsel denemeler | |
2 | Sinemada gerçeklik arayışı: Bazin, Kracauer, örnek Film Analizi | |
3 | Auteur Kuram ve Autuer Eleştiri: Ingmar Bergman Sineması örneği | |
4 | Yapısal eleştiri, Göstergebilimsel yaklaşım, göstergebilimin temel kavramları, örnek film çözümlemesi | |
5 | Tür filmi eleştirisi ve tür filmlerinin genel özellikleri, Hollywood ve anlatı kalıpları, örnek film analizi | |
6 | İdeolojik yaklaşım, üretim ve dağıtım süreçleri perspektifinde film eleştirisi, örnek film çözümlemesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Auteur'ün ölümünden sonra film çözümlemeleri, Post yapısalcı yaklaşım, Foucault ve Barthes'ı anlamak, söylem analizi, örnek film çözümlemesi | |
9 | Feminist yaklaşım: örnek film analizi | |
10 | Filme psikanalitik yaklaşım: Jungçu eleştiri, örnek film analizi | |
11 | Filme psikanalitik yaklaşım: Lacan ve Sinema, örnek film çözümlemesi | |
12 | Film Felsefesinin Olanakları, Deleuze / örnek film analizi | |
13 | Film Felsefesinin Olanakları, Ranciere /örnek film analizi | |
14 | Film eleştirisinde farklı yaklaşımların kesişmesi ve tartışmalar: örnek film analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. Deleuze, Hareket-İmge Deleuze, Zaman-İmge Serdar Öztürk, Film Yapımı Felsefe |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 110 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |