Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Fotoğraf Tasarımı II) | GIT 404 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Belgesel Fotoğraf Reklam Fotoğrafçılığı İleri Fotoğraf Teknikleri Proje Tasarımı I (Fotoğraf atölyesi I) Proje Tasarımı II (Fotoğraf Atölyesi II)
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İlk üç yılda edinilen bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak özgün bir tasarım projesi hazırlamak ve bir gösterimle sunmak. |
Dersin İçeriği | Proje odaklı derste, belirlenen konuda kısa bir kavramsal metin hazırlamak, çalışmanın süreci hakkında proje dosyası oluşturmak ve projenin uygulamasını gerçekleştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ve estetik konularında bilgiye sahiptir. | ||
2 | Sanat ve tasarım alanındaki yenilikleri takip eder ve projelerinde uygular. | ||
3 | Görsel iletişim tasarımını sosyal konulardaki farkındalık için etkili kullanır. | ||
4 | Öğrendiklerini uygulamaya geçirirken çok yönlü ve disiplinlerarası yaklaşımı benimser. | ||
5 | Tasarımını uygulamaya geçirirken estetik farkındalığını belirleyici kılar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | |
2 | Proje konusu seçimi ve ön araştırma. | |
3 | Seçilen proje konusu hakkında proje metni ve uygulama için iş planı oluşturma. | |
4 | Proje üretim sürecinin başlaması. | |
5 | Proje üretim sürecinin ilk değerlendirmesi. | |
6 | Proje üretimi. | |
7 | Proje üretimi. | |
8 | Proje üretim sürecinin ikinci değerlendirmesi. | |
9 | Proje üretimi. | |
10 | Proje üretimi. | |
11 | Proje üretimi sürecinin tamam ve üçüncü değerlendirme. | |
12 | Projenin sunuma hazırlanması. | |
13 | Projedeki bulguların yazılması ve kısa proje metninin tamamlanması. | |
14 | Proje sunumu. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul 1993 Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011 Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Dosya: Fotoğraf Nerede Biter, Yaz 2002, Sayı 84, YKY Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008 Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 18 | 126 |
Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 20 | 80 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 4 | 16 | 64 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 397 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |