Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BMM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik ve deneysel bilimsel araştırma tekniklerinin öğretilmesi ve seminer yapabilme kabiliyetinin geliştirilmesi.
|
Dersin İçeriği | Bu derste, bilimsel araştırma ve yazma teknikleri ana çizgileriyle ele alınacaktır. Bu bağlamda ders süresince, bilimsel bir araştırmanın oluşturulduğu kuramsal ve yöntemsel zemin, varsayım ve değişkenlerin önemi, araştırma tekniklerinin belirlenmesi, örneklemin seçilmesi, araştırma sorularının oluşturulması ve sonuçlarının sunulması üzerinde durulacaktır. Veri toplama, veri kaynaklarının seçimi, veri çözümlemesi ve araştırmanın yazılması süreçlerine ağırlık verilecek olan bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel araştırma tekniklerini öğrenmesi ve etkili sunum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel yayınlara ulaşma yolları hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bilimsel çalışmalarda elde edilen verilerin yorumlanması ve dinleyiciye aktarma becerisi kazanır | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
3 | Doğru araştırma tekniği ve seminer anlatımı için sahip olması gereken kriterleri bilir. | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Tekniklerinin Tanımları ve İncelenmesi | İlgili konuda literatür taraması |
2 | Bilimsel Seminer gerçekleştirilmesinde dikkat edilecek unsurların tartışılması | İlgili konuda literatür taraması |
3 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
4 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
5 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
6 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
7 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
8 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
9 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
10 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
11 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
12 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
13 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
14 | Seminer gerçekleştirilmesi | İlgili konuda literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Remzi Kıncal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2015, Nobel Akademi Yayıncılık. 3. Basım. 2) Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2011, Ankara: Nobel Kitabevi. 3) Halil Kazan, Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2016 4) Robert A. Day, Çeviri: Gülay Aşkar ALTAY, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Copyright © TÜBİTAK 1996 Oryx Press, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |