1 |
Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. |
Deney ve Laboratuvar,
Gezi / Gözlem,
|
|
2 |
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. |
Soru-Cevap,
Beyin Fırtınası,
Rol Oynama,
|
|
3 |
İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
Beyin Fırtınası,
Grupla Çalışma,
|
|
4 |
Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. |
Anlatım,
Beyin Fırtınası,
Örnek Olay,
|
|
5 |
Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
Örnek Olay,
Problem Çözme,
Eğitsel Oyun,
|
|
6 |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
Soru-Cevap,
Tartışma,
Örnek Olay,
|
|
7 |
Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. |
Beyin Fırtınası,
Tartışma,
Örnek Olay,
Rol Oynama,
|
|
8 |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Problem Çözme,
|
|
9 |
Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . |
Soru-Cevap,
Problem Çözme,
Eğitsel Oyun,
|
|
10 |
Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. |
Anlatım,
Bireysel Çalışma,
Problem Çözme,
Rol Oynama,
|
|
11 |
Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. |
Anlatım,
Rol Oynama,
Benzetişim,
|
|