Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletmede Mesleki Eğitim I HEM 405 7 0 + 32 16 25
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. HAVVA SERT, Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Arş.Gör. AYSEL GÜL, Arş.Gör. SEDA TECİK, Arş.Gör. RAMAZAN BOZKURT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
4 Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
5 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay,
7 Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama,
8 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,
9 Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
10 Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
11 Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. Anlatım, Rol Oynama, Benzetişim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)