Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoloji | HEM 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklayabilir | ||
2 | Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilir. | ||
3 | Hücre membranının yapısını ve görevlerini tanımlayabilir | ||
4 | Kanın özellikleri ve kan hücrelerinin görevlerini, homeostaz, koagülasyon ve bağışıklık mekanizmalarını tanımlayabilir. | ||
5 | Kalbin pompalama işlevini, kalp faaliyetlerinin ve dolaşımın düzenlenmesi ile ilgili fizyolojik mekanizmaları açıklayabilir. | ||
6 | Kalbin pompalama işlevini, kalp faaliyetlerinin ve dolaşımın düzenlenmesi ile ilgili fizyolojik mekanizmaları açıklayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | FİZYOLOJİYE GİRİŞ: GENEL FİZYOLOJİ | |
2 | HÜCRE FİZYOLOJİSİ | |
3 | KAN FİZYOLOJİSİ | |
4 | DOLAŞIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | |
5 | SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | |
6 | SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | |
7 | KAS FİZYOLOJİSİ | |
8 | VİZE HAFTASI | |
9 | SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ-I | |
10 | SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ-II | |
11 | BOŞALTIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | |
12 | ÜREME SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | |
13 | ENDOKRİN SİSTEM FİZYOLOJİSİ | |
14 | DUYU ORGANLARI FİZYOLOJİSİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |