Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkili İletişim ve İnsan Davranışları EBE 109 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Sağlıklı İletişim

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Emine CİNCİOĞLU, Arş. Gör. Çiğdem ŞEN TEPE, Arş. Gör. Bedia TARSUSLU, Arş. Gör. Sevgi KÖROĞLU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ebelik mesleğinde kişilerarası ilişkilerin önemi, iletişimi etkileyen faktörler, etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri ve temel gelişim kuramları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Temel psikolojik kavramlar ve gelişim kuramları

Kişilerarası ilişkilerde temel kavramlar 

Kendini tanıma

Etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algı, duygu, düşünce gibi temel psikolojik kavramları tanımlar.
2 Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları tanımlar.
3 Hasta ile etkileşimde etkin olan/terapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir.
4 Hasta ile etkileşimde etkin olmayan/nonterapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir.
5 İnsan davranışlarında normalliği ve normalden sapmayı örneklendirir.
6 Temel gelişim kuramlarını açıklar.
7 İnsan davranışlarını ve tepkilerini, temel gelişim kuramları doğrultusunda değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 PSİKOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR
2 PSİKOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR
3 KENDİNİ TANIMA
4 KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR
5 KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR
6 ETKİN VE ETKİN OLMAYAN İLETİŞİM TEKNİKLERİ
7 NORMAL-NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
8 PSİKOLOJİDE BİYOLOJİK KURAM
9 PSİKODİNAMİK GELİŞİM KURAMI
10 PSİKODİNAMİK GELİŞİM KURAMI
11 SAVUNMA MEKANİZMALARI
12 PSİKOSOSYAL VE AHLAKİ GELİŞİM KURAMI
13 DAVRANIŞÇI VE BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
14 DAVRANIŞÇI VE BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Üstün B. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 2005, İzmir, Okullar Yayınevi.

2. Terakye G. Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, 1998, Ankara, Zirve Ofset.

3. Rita L. Atkınson. Psikolojiye Giriş., 4. Baskı, Çev.Alogan,Y., Ankara, 2008, Arkadaş Yayınevi.

4. Geçtan E. Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları.

5. Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, 2. Baskı, Ankara, 2006, Sistem Ofset.

6. Gürhan N., Okanlı A. Yaşamın Sırrı İletişim, Ankara, 2017, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.

7. Öz F., Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, 3. Baskı, Ankara, 2014, Akademisyen Yayınevi.

8. Kaya A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, 9. Baskı, Ankara, 2016, Pegem Akademi.

9. Öztürk MO, Uluşahin NA. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları,15. Baskı, Ankara, 2018, Nobel Tıp Kitapevleri.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Final 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3