Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim | SBF 380 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET YENİYURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle; genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci, iletişim türleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütsel iletişim, örgütsel iletişimin iyileştirilmesi,bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler gibi konuların önemini kavramasını sağlamak, bireysel, grupsal, iş ve sosyal yaşamda iletişimin önemini vurgulamak, bireysel imaj ve itibarda iletişimin önemini anlatmak,öğrencinin sözlü, yazılı ve beden dili iletişim yeteneğini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci ve işleyişi, iletişim türleri ve şekilleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütlerde iletişim, örgütsel iletişim biçimleri ve örgütsel iletişimin iyileştirilmesi, örgütsel iletişim ağ modelleri ve teknolojileri, bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramını, iletişimin unsurlarını ve fonksiyonlarını öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Enformasyon, telekomünikasyon ve diğer benzer kavramların iletişimle ilgisini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | İletişim süreci ve aşamalarını öğrenir | Örnek Olay, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | İletişim türlerini ve şekillerini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | İletişimi açıklayan modelleri ve iletişimde etki modelini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
6 | İletişimin engellerini ve bunları ortadan kaldırma yollarını öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Örgütsel iletişimi, şekillerini ve önemini kavrar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Örgütsel iletişimin iyileştirilmesini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
10 | Örgütsel iletişim ağ modellerini ve iletişim teknolojilerini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
11 | Bilgi sistemleri ve iletişim bakımından önemini kavrar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
12 | Kitle iletişim, unsurları ve modellerini öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
13 | İnsan ilişkileri ve halkla ilişkiler konularını kavrar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İletişim ve benzer kavramlarla ilişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İletişim süreci ve işleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İletişim türleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İletişim şekilleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İletişim modelleri, iletişimde etki modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | İletişimin engelleri ve aşma yolları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Arasınav | |
9 | Örgütsel iletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Örgütsel iletişimin işleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel iletişim ağ modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Bilgi sistemleri ve iletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Kitle iletişimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Halkla ilişkiler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, Yılmaz, M.K (2012) İletişim (Genel ve Örgütsel Boyutuyla), Seçkin Yayınları, Ankara |
Ders Kaynakları | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
2. Kısa Sınav | 13 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |