Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz işletmelerinde en önemli sermayenin insan olduğu anlaşılmıştır, iş hayatında bu alanda görev alacak öğrencilerimize bu konuda gereken teorik alt yapıyı hazırlamak bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Yönetilecek insan faktörünün temel özellikleri ile tanımı, İ.K.Y. anlayışını doğuran teorik ve uygulama süreci, İ.K.Y. nin temel fonksiyonları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynağının önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | İnsan kaynağını yönetebilmek için gereken özelliklere ve bilgiye sahip olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında temel bilgilere sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Örgütlerde İnsan kaynağı yönetimine geçişin yararlarını anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | İşe alma, eğitim, ücretlendirme konuları genel çerçevesini anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | İş etüdü, performans değerleme ve kariyer geliştirme hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Yetenek yönetimi konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | İK yönetiminde bilgi sistemlerinin rolünü, önemini ve çeşitlerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsanın tanımı ve yapısal özellikleri | Courel Alexis, İnsan Denen Meçhul, Hayat Yayınları,İstanbul, 2003 |
2 | İnsanın ruhsal özellikleri | Courel Alexis, İnsan Denen Meçhul, Hayat Yayınları,İstanbul, 2003 |
3 | İnsan kaynağı yönetiminin süreci | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
4 | İ.K. Y. nin özellikleri | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
5 | İ.K. yöneticisinin özellikleri | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
6 | İ.K.Y. nin fonksiyonları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
7 | İ.K.Y. ve planlama | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
8 | İ. K. işe alma ve yerleştirme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
9 | Ara sınav | |
10 | İ.K. nın eğitimi ve geliştirilmesi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
11 | İ.K. Ücretlendirme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
12 | İ.K. iş değerleme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000, |
13 | İ.K. performans yönetimi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
14 | İ.K. kariyer yönetimi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yukarıda belirtilen kitaplar |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İ.K.Y. Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2015, Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000,Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |