Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Devlet | SBK 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, kavramsal düzeyde devleti ele alıp, devletin ortaya çıkışını, devlet tiplerini ortaya koymak ve modern devletin tarihsel kökenlerini, özelliklerini sunmak ve modern devletin görevlerini irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Devlet kavramının etimolojik kökeni, devletin ortaya çıkışı, geleneksel devlet tipleri, modern devletin tarihsel kökenleri, modern devletin nitelikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devlet örgütünün ne zamandan beri var olduğunu bilir | Anlatım, | |
2 | Devletin tarih boyunca geçirdiği dönüşümü öğrenir | Anlatım, | |
3 | Devletin ortaya çıkışı konusundaki farklı perspektifleri öğrenir | Anlatım, | |
4 | Geleneksel devlet tiplerinin ayırt edici özelliklerini bilir | Anlatım, | |
5 | Modern devletin oluşum sürecini bilir | Anlatım, | |
6 | Modern devletin temel niteliklerini neler olduğunu bilir. | Anlatım, | |
7 | Modern devlet türlerini bilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet: etimolojik köken ve devlet örgütünün ortaya çıkışı | |
2 | Siyaset biliminin bir konusu olarak devlet | |
3 | Siyasi düşünceler tarihinin bir konusu olarak devlet | |
4 | Devletin ortaya çıkışını izah eden yaklaşımlar: I | |
5 | Devletin ortaya çıkışını izah eden yaklaşımlar: II | |
6 | Devlet türleri: Geleneksel devlet(ler) | |
7 | Devlet türleri: Demokratik devlet | |
8 | Üniter ve birleşik devlet | |
9 | Modern devlet: Tanım ve tarihçe | |
10 | Modern devletin tarihsel gelişimi: Feodalite ve rönesansın mirası | |
11 | Modern devletin tarihsel gelişimi: Mutlakiyetçi monarşi döneminin mirası | |
12 | Modern devletin nitelikleri | |
13 | Siyasal ideolojilerin devlet anlayışı | |
14 | (modern) devletin görevleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Poggi, G.(2019) Modern Devletin Gelişimi: Sosyolojik Bir yaklaşım, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul Strayer, Joseph R.(2020)Modern Devletin Kökenleri, Say: İstanbul Yayla, Atilla (2015) siyaset Bilimi, Adres yayınları.Ankara |
Ders Kaynakları | Poggi, G.(2019) Modern Devletin Gelişimi: Sosyolojik Bir yaklaşım, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul Strayer, Joseph R.(2020)Modern Devletin Kökenleri, Say: İstanbul Yayla, Atilla (2015) siyaset Bilimi, Adres yayınları.Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 70 |
3. Ara Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|