Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşlı Beslenmesi | YBP 121 | 1 | 2 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşlılıkta meydana gelen değişiklikleri, enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini, sağlık sorunlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Yaşlılığın tanımı, sınıflandırılması, yaşlanma ile meydana gelen değişiklikler, yaşlılıkta enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlılıkta görülen sağlık sorunları, beslenme önerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşlanma Teorilerini açıklayabilir | Soru-Cevap, | |
2 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikleri açıklayabilir. | Soru-Cevap, | |
3 | Yaşlılıkta Enerji Besin Ögeleri Gereksinimini açıklayabilir | Soru-Cevap, | |
4 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesini yapabilir | Soru-Cevap, | |
5 | Beslenme eksikliğine bağlı Sağlık Sorunlarını açıklayabilir. | Soru-Cevap, | |
6 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemini açıklayabilir. | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş -Tanımlar | |
2 | Yaşlılığın Demografisi | |
3 | Yaşlanma Teorileri | |
4 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler I | |
5 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler II | |
6 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi I | |
7 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi II | |
8 | Sağlıklı Beslenme Önerileri | |
9 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi I | |
10 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi II | |
11 | Sağlık Sorunları I | |
12 | Sağlık Sorunları II | |
13 | İlaç Kullanımı ve Beslenme | |
14 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Heuberger, R., Chernoff, R. 2015. Special Topics in Nutrition and The Older Adult: Diet, Lifestyle, Disease, and Pharmacologic Considerations. Life Cycle Nutrition. (Ed.Sari Edelstein) Jones and Bartlett Learning, p.415-439. Lee, R.D., Nieman, D.C. 2010. Nutritional Assessment. The McGraw-Hill Companies, Inc. New York. Arıoğul, S.2006. Geriatri ve Gerontoloji. Nobel tıp Kitabevi, Özyurt Matbaacılık, Ankara. Sürücüoğlu, M. S., Özçelik, A.Ö. 2004. Yaşlılıkta Beslenme. Yaşlılık: Disiplinler Arası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler. Fersa Matbaacılık. s.135-160. Ankara. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |