Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş CGP 125 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminin; tanımını, temel ilkelerini, tarihsel gelişimini, erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ile ilgili kuramsal bilgilerini, eğitim politikalarını ve eğitim kurumlarının genel özelliklerini kazandırmaktır.

 

Dersin İçeriği
 

Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; erken çocukluk eğitimi eğitimcilerinin özellikleri, erken çocukluk eğitim eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş, çocuk yuvaları vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir
2 Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir
3 Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar.
4 Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir.
5 Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi
2 Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocukluk eğitimcilerinin özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Türkiye de Erken çocukluk eğitim programlarının incelenmesi ve güncel okul öncesi eğitim programının temel özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Türkiye de Erken çocukluk eğitim programlarının incelenmesi ve güncel okul öncesi eğitim programının temel özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Yıl İçi Sınav
10 Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Ortamları Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken Çocukluk Eğitiminde Değerlendirme Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Etkinlik İncelemeleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Etkinlik İncelemeleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed. BALAT, Gülden Uyanık (2015). Okul öncesi Eğitime Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Ed. AKTAN ACAR, Ebru (2021). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)