Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar CGP 219 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Dersin ön koşulu ve eş koşulu yoktur.

 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dünyanın çeşitli bölgelerinde ortaya çıkmış birbirinden farklı birçok model ve yaklaşımın erken çocukluk eğitimine yansımalarına ilişkin yeterli farkındalığın kazandırılmasıdır.

 

Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrenci; erken çocukluk eğitiminde uygulanan model ve yaklaşımların tarihsel gelişimlerini, teorik altyapılarını, felsefi temellerini, erken çocukluk eğitimine katkılarını, uygulamaya konmuş olan diğer erken çocukluk model ve yaklaşımları ile benzerlik ve farklılıklarını irdeleyerek günümüz eğitim anlayışında bu model ve yaklaşımlardan nasıl yararlanılabileceğine ilişkin hipotez geliştirebilecek yetiyi kazanacaktır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiyede ve Dünyada Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri Ve Yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme ve model-yaklaşım- program kavramlarına giriş
2 Türkiyede ve Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri Ve Yaklaşımları
3 Montessori Metodu
4 High Scope Programı
5 Reggio Emilia Yaklaşımı
6 Head Start Programı - Erken Head Start - Sure Start Programı
7 Waldorf Yaklaşımı - Rudolf Steiner Pedagojisi
8 Bank Street Yaklaşımı-Demokratik Okullar
9 Yıl İçi Sınav
10 Orman Okulları - Piramit Metodu
11 Decroly Sistemi - Dalton Laboratuvar Planı - Jeneplan Okulları
12 Ev Okulu Uygulaması - Te Whariki
13 Emmi Pikler - Kamii De Vries - Escuela Nueva Modeli
14 Türkiyede Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Model ve Yaklaşımları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktan Acar, E. (Ed.). (2017). Erken çocukluk eğitimi mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar. Nobel.

Ed. DURMUŞOĞLU CANAN, Mine (2021). Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Programlar. Hedef Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)