Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi CGP 223 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk döneminde fen eğitimi hakkında gerekli temel kuramsal bilgiyi edinmeleri ve fen eğitimini planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliklerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemi ve amacı,Bilimin doğası ve bilimokuryazarlığı, Bilimsel süreç becerileri, Öğretim yöntem ve teknikleri, STEM yaklaşımı, Proje tabanlı yaklaşım, Fen eğitiminde öğrenme merkezler ve Fen etkinlik uygulama örnekleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak Anlatım, Soru-Cevap,
2 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme,
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde fen eğitimi ve önemi Akman,Balat ve Yıldız 1-19
2 Erken çocukluk döneminde bilim ve bilimin önemi Akman,Balat ve Yıldız 23-39
3 Bilimsel süreç becerileri Akman,Balat ve Yıldız 51-89
4 Erken çocukluk döneminde fen öğretim yöntem ve teknikleri Akman,Balat ve Yıldız 99-132
5 STEAM yaklaşımı Akman,Balat ve Yıldız 137-156
6 Fen eğitimi ve Proje tabanlı yaklaşım Akman,Balat ve Yıldız 161-189
7 Fen eğitiminde öğrenme merkezleri Akman,Balat ve Yıldız 193-205
8 Ara sınav
9 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
10 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
11 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
12 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
13 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
14 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Akman, Balat ve Yıldız (2019)

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Aksüt (2019)

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. X
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. X
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 10 1 10
Ödev 10 1 10
Final 10 2 20
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4