Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IMM 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. UĞUR ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Şaduman Şen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim ve araGtırma kavramlarını öğrenme, Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanaklarını öğrenme, Bilim tarihindeki bazı önemli sonuçları öğrenme, Bilgi edinme yollarını öğrenme, İstatistik yöntemleri öğrenme, Nicel ve nitel araştırma esaslarını öğrenme, Makale, rapor, seminer ve tez sunum ve yazım esaslarını öğrenme, Bilimsel etik kurallarını öğrenme, Kişisel ve akademik gelişim konusunda yapılması gerekenleri öğrenmedir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Bilimsel etik ve araştırma etiği; araştırma ve bilimsel yöntemler; bilimsel araştırma süreci; bilimsel bilgiye erişim; akademik rapor türleri özellikleri ve yapıları; akademik raporlarda dilin, şekil ve tabloların kullanımı; akademik yazım kuralları: bildiri, makale, teknik rapor ve tez yazımı; kaynak gösterme; bilimsel sunu teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat Mühendisliğine özgü araştırma konularınına ait incelemeler yapabilir. | Rol Oynama, | |
2 | Akademik araştırma teknikleri kapsamında; kaynak araştırması yapabilme ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerilerine sahip olur. | Gözlem, Tartışma, | |
3 | Ele alınan konularda yaşanan gelişmeleri izleme ve bilgi birikimini sürekli güncelleme becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Araştırılan konularda Türkçe/İngilizce etkin sunum yapabilme ve bilgiyi aktarma becerilerine sahip olur. | Rol Oynama, Tartışma, | |
5 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program tanıtımı- Giriş | |
2 | Araştırma Metodolojisi | |
3 | Araştırma probleminin belirlenmesi | |
4 | Araştırma dizaynı | |
5 | Örnekleme yöntemleri | |
6 | Ölçme ve değerlendirme teknikleri | |
7 | Veri toplama yöntemleri | |
8 | Verilerin işlenmesi ve analizi | |
9 | Örnekleme esasları | |
10 | Hipotezlerin Test Edilmesi-I (Parametrik veya Standart Hipotez Testleri) | |
11 | Chi-kare testi, Varyans ve Kovaryans Analizi | |
12 | Hipotezlerin Test Edilmesi-II (Parametrik Olmayan veya Dağılımsız Testler) | |
13 | Çok Değişkenli Analiz Teknikleri | |
14 | Tercüme ve Rapor Yazma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | C.R. Kothari, Research Methodology, Methods and Techniques, New Age International (P) Limited Publishers Cevdet Emin EKİNCİ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (Fen ve Mühendislik Bilimleri İçin), Fırat Üniversitesi A. Aziz, Araştırma yöntemleri, teknikleri ve iletişim. (Genişletilmiş 2.basım). Ankara: Turhan kitabevi. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama (4. basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
|
Ders Kaynakları | C.R. Kothari, Research Methodology, Methods and Techniques, New Age International (P) Limited Publishers Uğur Şen, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ders Notları Cevdet Emin EKİNCİ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (Fen ve Mühendislik Bilimleri İçin), Fırat Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 7 | 84 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |