Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Hasta Bakımı II | IAY 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endokrin, solunum, sindirim, kardiyovasküler, üregenital, sinir sistemleri hastane öncesi acil bakım uygulamaları, şok, kanama, havayolu tıkanıkları, entübasyon ve krikotirotomi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Karın Ağrılı Hastaya Acil Bakım Uygulamak, Diyabet, Metabolik Hastalıkları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Şoklarda Hastane Öncesi Acil Bakım, Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Dolaşım Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Göğüs Ağrılı Hastanın Acil Bakımı, Kanamalı Hastaya Müdahale, Havayolu Tıkanıklıklarında Acil Bakım, Entübasyon Uygulaması, Krikotirotomi Uygulaması, Vaka Çalışması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sindirim acillerini değerlendirir ve müdahale eder | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Solunum acillerini değerlendirir ve müdahale eder | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Diyabetik acilleri değerlendirir ve acil bakım uygular | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Göğüs ağrılı hastaya müdahele eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Entübasyon uygulayabilir, krikotirotomi endikasyonlarını bilir | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Grupla Çalışma, | |
6 | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
7 | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
2 | Metabolik Hastalıkları Değerlendirir ve acil bakım uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
3 | Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular(astım,KOAH, Kurup, bronşit. Akciğer embolosi, akc. Ödemi) | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
4 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakımı ve Oksijen Tedavisini Uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
5 | Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek, Ürogenital Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
6 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygulaması. | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
7 | Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular. | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
8 | Temel Yaşam Desteği | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
9 | Kanamalar ve kanamalı hastaya yaklaşım | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Şok ve çeşitlerini değerlendirir acil bakım uygular | |
12 | Sinir Sistemi Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
13 | Entübasyon, LMA ve krikotirotomi endikasyonlarını değerlendirir ve uygular. | |
14 | Pratikte uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Avrupa Resüsitasyon Konseyi TYD Rehberi [6] Paramedikler İçin Dahili ve Cerrahi Aciller- Paramedikler İçin Özel Gereksinimi Olan Hastalara Hastane Öncesi Yaklaşım- Hedef Yayınları [7] Acil Hasta Bakımı (2 cilt), Kitapana Yayınevi, Ali Ekşi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |