Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları II | İAY 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Acil hastaya yaklaşımın öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Yumuşak doku zedelenmesi, diyabet ve komplikasyonları, İlaç uygulamaları, Bulaşıcı hastalıklar ve korunma ilkeleri, Kulak acilleri, Baş, boyum ve yüz acilleri, Alkol ve madde bağımlılığı ile ilgili bozukluklar, psikiyatrik aciller, nörolojik aciller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diyabet ve komplikasyonlarının, bulaşıcı hastalıkları ve korumalarının öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Kulak baş boyun ve boğan acillerinin öğrenir | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Alkol, sigara ve madde bağımlılığını öğrenir | Tartışma, Anlatım, | |
4 | atel uygulama becerisi geliştirir | Grupla Çalışma, | |
5 | bulaşıcı hastalığı olan hasataya müdahale becerisini geliştirir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Acil olgu yönetimi | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
2 | Sağlık çalışanları için temel yaşam desteği | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
3 | Temel yaşam desteği (uygulama) | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
4 | Nörolojik hastayı alanda değerlendirme | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
5 | Nörolojik aciller | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
6 | Zehirlenme vakalarında acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
7 | Gastrik dekontaminasyon yöntemleri (uygulama) | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
8 | İlaç zehirlenmeleri ve kötüye kullanımı | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Psikiyatrik acillerde acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
11 | Hasta kısıtlama yöntemleri (uygulama) | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
12 | Kardiyovasküler aciller | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
13 | Diyabet ve komplikasyonları ve acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
14 | Vaka çalışması | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Avrupa Resüsitasyon Konseyi TYD Rehberi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |