Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İk´Da Seçme ve Yerleştirme | IKY 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, Arş.Gör. SAMET ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonlarından olan seçme ve yerleştirme sürecinin teorik altyapısının oluşturulması, öneminin ve diğer İK fonksiyonları ile ilişkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Ayrıca bu teorik çerçeve ile uygulamaların bütünleştirilmesi ve seçme ve yerleştirme süreci aşamalarının uygulanabilmesi bir diğer amaçları ifade etmektedir. |
Dersin İçeriği | İK seçme ve yerleştirme fonksiyonunun teorik bağlamda kavramsal çerçevesi ve uygulama yönü ele alınacaktır. Bu kapsamda İK seçme yerleştirme sürecindeki personel talep formu hazırlama, iş ilanı oluşturma ve ilana çıkma ile sürecin aşamaları olan evrak üzerinden ön değerlendirme, ön görüşme, psikoteknik testlerin uygulanması, işgörüşmesi, referans kontrolü, işe yerleştirme prosedürü, sosyalizasyon ve oryantasyon gibi başlıklara yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK seçme ve yerleştirme aşamalarını tanır ve uygular. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | İK seçme ve yerleştirmede etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | İK seçme ve yerleştirmeyi diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamaları uygular. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Seçme ve yerleştirme açısından iş analizi ve örnekleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Seçme ve yerleştirme açısından İK Planlaması | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | İK temini, seçme ve yerleştirme ile ilgili genel giriş -Diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisi -Bireysel ve örgütsel perspektif - İşletmelerin İK temin ve seçim politikalarından örnekler | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Temin 1-İç ve dış temin -Süreç -Personel talep formu hazırlama -İş ilanı oluşturma | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Temin 2-İç ve dış temin -Aday sağlama kaynakları -Aday sağlama yolları | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Seçme 1-Önemi, amacı ve süreci -Etkili faktörler -Yasal düzenlemeler -İş gücü piyasası ve politikaları -İşveren markası gibi konular | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Seçme 2-Başvuruların incelenmesi, öngörüşme -Başvuru formu ve CV | Ders kitabının ilgili bölümü |
9 | Arasınav | |
10 | Seçme 3-Psikoteknik testler | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Seçme 4-İş görüşmesi ve türleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Seçme 5-Seçim sürecinin diğer aşamaları | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Yerleştirme - İşe yerleştirme işlemleri - Sosyalizasyon ve oryantasyon | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Genel değerlendirme ve örnekler | Ders kitabının ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2017) İşe Alım-Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. İKY kitaplarının ilgili bölümleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | X | |||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |