Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Değişim | ISL 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yönetim ve Organizasyon ve İnsan kaynakları Yönetimi derslerini almış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, örgütlerin neden/nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetilip yönlendirildiğinin araştırılması ve incelenmesidir. Örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılığın belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması, konuya ilişkin uygulamalar |
Dersin İçeriği | Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme | Rol Oynama, | |
2 | Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme | Rol Oynama, | |
6 | Değişimi insancıl yöntemlere bağlı kalarak yönetmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişimin tanım ve önemi | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College PublishingSingh, M., Waddell, D. (2004) E-business innovation and change managementDurna, U. (2002) Yenilik Yönetimi |
2 | Değişimin dışşal nedenleri | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul |
3 | Değişimin içsel nedenleri | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
4 | Değişimin stratejik türleri : ürünlerde ve hizmetlerde değişim | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
5 | Değişimin stratejik türleri : strateji ve yapıda değişim | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
6 | Değişimin stratejik türleri : insan ve kültürde değişim | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
7 | Değişimin stratejik türleri : teknolojide değişim | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
8 | Değişim süreci ve başarılı değişimin unsurları | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
9 | ARASINAV | |
10 | Değişim liderliği | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
11 | Değişim engelleri | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
12 | Kültürel değişim aracı olarak örgüt geliştirme | Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri |
13 | Uygulama teknikleri | Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri |
14 | Tekrar ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | ||||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | ||||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | ||||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |