Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Geliştirme | IKY 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT MAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT MAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere hem örgütlerde eğitimin ve gelişimin sürekliliğinin önemini öğretmek hem de onlara bununla birlikte topluluk önünde bir konuyu anlatabilme, program geliştirme ve değerlendirme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Örgütsel eğitimin stratejik önemi, bu eğitimin yöntemleri, yeni teknolojilerin kullanımı, eğitim programı planlama, eğitim değerlendirme gibi konular bu dersin odak içeriklerini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Örgütsel eğitim ile örgütün iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, | |
5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
2 | Eğitimin önemi; Örgütlerin eğitim gereksinimleri | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
3 | Temel Kavramlar | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
4 | Öğrenme | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
5 | Öğrenme engelleri | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
7 | Yaşlanma ve eğitim, yetişkin öğrenme kuramları | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Eğitim ihtiyaç analizi | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
10 | Eğitim tasarımı | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
11 | Eğitimin uygulanması | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
12 | Değerlendirme | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
13 | Eğitim bütçesi | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
14 | E-Eğitim | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi; Noe, Raymod A. (1999) İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları, İstanbul, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | X | |||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |