Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer FZL 500 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CAHİT BAĞCI
Dersi Verenler Prof.Dr. CAHİT BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Yüksek lisans öğrencileri bu dersin sonunda, araştırmayı planlayabilme ve elde ettiği bulguları analiz edebilme ve istatistiksel yöntemleri kullanarak çalışmanın sonucunu yorumlayabilme ve sunu haline getirebilme. Ve seminer sunumu yapabilme

 

Dersin İçeriği

Bilimsel Araştırma niçin ve nasıl yapılır?  Bilim, etik ve araştırma kavramlarının tanımlanmasını, Fizyoloji de  bilimsel araştırmanın planlanmasını ve konu seçimi, gerekli literatür bilgilerinin toparlanması ,bilimsel araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi  ve yayında dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri,  Tez yazım kuralları ve tezin nasıl yazılması gerektiği, Seminer verirken nelere dikkat edilmeli 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma konusunu kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
2 Literatür taraması ve bilimsel verilere ulaşmasını öğrenebilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bilimsel araştırma türlerini öğrenebilir Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Deneysel araştırma konusunun seçilmesini anlayabilir Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Klinik araştırma konusunun seçilmesini anlayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Örneklem seçimi konusunu kavrayabilir Bilimsel bir hipotezin kurulmasını anlayabilir Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Deney koşullarının belirlenmesini anlayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Verilerin toplanması konusunu kavrayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Verilerin analizini anlayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Verilerin yorumlanması konusunu kavrayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Verilerin istatistiği ve yorumlanmasını öğrenebilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Bilimsel rapor oluşturulmasını kavrayabilir Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Makalenin yazım kurallarını anlayabilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14 Sunum hazırlanmasını öğrenebilir ve Seminer sunumu yapabilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma nedir Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
2 Bilimsel araştırma türleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
3 Klinik araştırma konusunun seçilmesi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
4 Deneysel araştırma konusunun seçilmesi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
5 Bilimsel bir hipotezin kurulması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
6 Örneklem seçimi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
7 Deney koşullarının belirlenmesi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
8 Verilerin toplanması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
9 Verilerin analizi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
10 Verilerin yorumlanması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
11 Verilerin istatistiği ve yorumlanması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
12 Bilimsel rapor oluşturulması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
13 Makalenin yazım kuralları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
14 Sunum yapma ve Seminer Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. X
2 Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. X
3 Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
4 Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. X
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
6 Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
7 Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti
9 Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
10 Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 24 24
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6