Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi FZL 801 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ
Dersi Verenler Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, Prof.Dr. CAHİT BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilimsel ağırlıklı literatür taramasının nasıl yapılabileceği, güncel veya teknolojik bilgiye nasıl ulaşılabileceği ve bu amaçla ilgili veri tabanlarının ne şekilde ve nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceği hususlarında öğrencilerin bilgi edinme ve uygulama becerisi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Literatür taraması, literatürde mevcut bilgi ve belgelere ulaşım, veri tabanları, bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci farklı veri tabanlarını tanır bunları etkin kullanabilir. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
2 Güncel ve teknolojik bilgilere ulaşma yollarını araştırır ve uygular Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
4 Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
5 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
8 Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Rol Oynama,
9 Soru-Cevap, Rol Oynama,
10 Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
12 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14 Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fizyoloji ile ilgili bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler
2 Veri tabanlarının kullanımı ve uygulama örnekleri
3 Farklı veri tabanları
4 Veri tabanlarında literatür taraması için doğru anahtar kelimelerin seçimi
5 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
6 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
7 Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
8 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
9 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
10 Makale yazma kuralları
11 Makale yazma kuralları
12 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
13 Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
14 Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
2 Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
3 Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. X
4 Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. X
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. X
6 Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
7 Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti X
9 Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
10 Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
Toplam 300
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 300
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6