Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | MYU 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan davranışlarını anlamaya, tanımlamaya, gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yöneliktir. Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre faktörleri dikkate alınarak incelenmesi ve analiz edilmesidir |
Dersin İçeriği | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Örgütlerde gruplar ve fonksiyonları, Klasik örgüt teorileri, Örgütsel Davranış, Örgütlerde çalışma düzeni veya işin yapılışı, Örgütsel çatışma ve çatışma yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar, Örgütsel Hafıza ve Öğrenme, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Paydaşlar ve Şirketlerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı, İnsan Kaynakları Yönetimi, Endüstri Psikolojisi, Örgüt Kültürü, Örgütlerde Stres ve Yönetimi, Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri, Çevre ile örgütün etkileşimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | |
2 | Örgütlerde gruplar ve fonksiyonları | |
3 | Klasik örgüt kuramcıları | |
4 | Örgütsel Davranış | |
5 | Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri | |
6 | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | |
7 | Örgütsel çatışma ve çatışma yönetimi | |
8 | Örgüt Kültürü | |
9 | Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri | |
10 | Örgütlerde Takım Yönetimi | |
11 | Liderlik ve Lider Davranışının Analizi | |
12 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | |
13 | Değişim yönetimi | |
14 | Karar verme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prof.Dr. Enver Özkalp, Doç.Dr. Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış. Eskişehir:ETAM A.Ş., 2001 Prof.Dr. Erdal Tekarslan, Prof.Dr. Tanıl Kılınç, Prof.Dr. Hüner Şencan, Prof.Dr. A.Can Baysal, Davranışın Sosyal Psikolojisi. İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayınları, No:278,İstanbul,2000. Prof.Dr. Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.İstanbul, 2000Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul,1999, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |