Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Eğitiminde Nicel Araştırma Deseni ve Veri Analizi ELT 502 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders üniversitelerin en önemli işlevlerinden biri olan bilimsel bilgi üretme yöntemlerinde öğrencilerin ihtiyaç duyacağı becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin bilimsel araştırma, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Araştırma, bilim, bilimsel yöntem kavramları, araştırma problemi ve hipotezler, araştırma modelleri, veri toplama yolları, veri analiz teknikleri, raporlaştırma ve kaynakça gösterimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel bilgi üretme yöntemlerini bilir ve tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Bilimsel araştırma süreçlerindeki kavramları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
3 Bilimsel araştırmada problem belirlemeyi ve hipotez kurmayı bilir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
4 Bilimsel araştırmada veri toplama, veri analizi ve raporlaştırmayı bilir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar
2 Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma
3 Nedensellik
4 Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme
5 Ölçme
6 Deneysel Yöntem
7 Betimleme Yöntemi
8 İçerik Analizi, Alan Araştırması
9 Örneklem Seçme Mantığı
10 Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I
11 Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler II
12 Parametrik Olmayan Testler
13 Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi
14 Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal
Kaynaklar
Ders Notu

Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006.

Ders Kaynakları

Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2008.
Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri, Ankara: Vega Basım Yayın.
Hovardaoğlu, S. & Sezgin, N (1997). Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Standartları, Anakara: Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM Yayınları.
Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir.
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır.
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir.
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır.
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 100
Toplam 150
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6