Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | YBS 254 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri nitelikli işgücüne ihtiyaç duyan lojistik sektörüne hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, lojistik hizmetlerinin ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimini incelemektedir. Fiziksel dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, ambalajlama ve elleçleme, trafik yönetimi, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve ambalajlama, lojistik maliyet analizleri ve tradeoff, bilgi teknolojileri ve elektronik lojistik, dış kaynak kullanımı ve üçüncü parti lojistik, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, satıcı bazlı envanter yönetimi, lojistik opsiyonları, stratejik işbirlikleri ve performans ölçümü üzerinde durulan başlıca konulardır. Ayrıca, satın alma, malzeme yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama konuları üzerinde de durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lojistik sektöründe mevcut lojistik uygulamaların analizini yapabilir | Anlatım, Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Değişen ve gelişen çevre koşullarının lojistik sektörü ile nasıl bir etkileşim halinde bulunduğuna yönelik kavrayışlarının arttırır | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
3 | İşletmelere rekabet avantajı kazandırabilmek için gerekli lojistik ilkelere ilişkin yol, yöntem ve araçlara ilişkin detaylı bilgi elde eder | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
4 | İşletmelerde lojistik entegrasyonu, temel yetenek haline getirebilmek için gerekli kavramsal çerçeveyi öğrenir | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve lojistiğin gelişim trendi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Temel lojistik aktiviteleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Taşımacılık ve intermodal taşımacılık | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Depolama ve depo yeri seçimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Envanter yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Lojistik optimizasyon | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Küresel lojistik sektörü ve Türkiye | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Talep tahmin teknikleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Paketleme / elleçleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Tedarik zinciri yönetimine giriş ve küresel tedarik zinciri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Tersine lojistik | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Tedarik zinciri bilişim sistemleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çevreci tedarik zinciri yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lojistiğe Giriş, Erman Coşkun, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2012 |
Ders Kaynakları | Güncel Lojistik, Murphy ve Knemeyer, Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |