Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistem Analizi ve Tasarımı | YBS 309 | 6 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜŞRA ALMA ÇALLI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BÜŞRA ALMA ÇALLI, Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası sistemlerini anlayabilmeleri, çözümleyebilmeleri ve yeni sistemleri baştan sona dizayn edip geliştirebilmeleri için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanmasıdır. Ders ağırlıklı olarak bilişim sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri odaklı işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, sistem tasarim teknikleri, sistem geliştirme teknikleri, bu amaçla gerçekleştirilecek safhalar ve her bir safhada neler yapılması gerektiği işlenecektir. Bilgisayar destekli sistem tasarım araçları derste kullanılacaktır. Öğrenciler gruplar halinde gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, aşağıda belirtilen safhaları izleyerek analiz edecek ve geliştireceklerdir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım bileşenlerinin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | Tasarım faaliyetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | Uygulama mimarisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Yapısal yaklaşım | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Nesne tabanlı yaklaşım | ||
6 | Veritabanı tasarımı | ||
7 | Tüm ders içeriğinin gerçek hayatta kullanılabilinecek bir sistemin tasarımı için uygulanması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Kavramını Anlamak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Planlama Aşaması: Planlama ve Proje Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Analiz Aşaması: Gereksinim Analizi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Analiz Aşaması: Süreç ve Veri Modelleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Tasarım Aşaması: Sistem Mimarisi Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Tasarım Aşaması: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Tasarım Aşaması: Veri Tabanı Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Uygulama Aşaması: Sistemin Uygulanması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Uygulama Aşaması: Sistem Desteği ve Güvenlik | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Ek Konular: Nesne-Yönelimli Modelleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Ek Konular: Çevik Sistem Analizi ve Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Essentials of Systems Analysis and Design, 5/E, Joseph Valacich, Joey George,Jeff A. Hoffer. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |