Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Planlama | KAL 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organizasyonların rekabet avantajı sağlayabilmeleri ve bunu sürdürebilmeleri için öğrencilere stratejik bilinç kazandırmak, stratejik analiz yapma, misyon, vizyon, amaç ve hedefleri belirleme, strateji oluşturma, stratejileri yürürlüğe koyma ve kontrol etme faaliyetleri için öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Stratejik Yönetim'e genel bakış ve genel kavramları tanımlama, organizasyonların mevcut durum analizi için yöntemler, organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini belirleme, organizasyonlar için strateji oluşturma, uygulama ve kontrol etme, stratejik yönetimin kalite, kurumsal sosyal sorumluluk, etik, liderlik ve inovasyon ile ilişkilerini yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur | ||
2 | Dış ve İç Çevre Analizi Yapabilme Bilgi ve Becerisi Kazanır | ||
3 | Organizasyonun Vizyon, Misyon, Amaç ve Hedeflerini Tartışır | ||
4 | Stratejik Yönetim Sürecini Tanımlayabilir | ||
5 | Alternatif Stratejiler Belirleyebilme Becerisi Kazanır | ||
6 | SWOT Analizi Yapabilir | ||
7 | Strateji Sonuçlarını Değerlendirebilir ve Kontrol Edebilir | ||
8 | Stratejik Yönetimin Liderlik, Kurumsal Kültür ve Etik Kavramları ile İlişkisini Yorumlayabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersi Tanıtma, Genel Kavramlar | |
2 | Stratejik Yönetimin Temel Kavramları | |
3 | Stratejik Yönetim Sürecine Genel Bakış | |
4 | Dış Çevre Analizi | |
5 | İç Çevre Analizi | |
6 | Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
7 | Stratejiler ve Faaliyetler | |
8 | Yönetim Kademelerine Göre Stratejiler | |
9 | Yönetim Kademelerine Göre Stratejiler | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Stratejilerin Uygulanması | |
12 | Stratejik Kontrol | |
13 | Stratejik Yönetimin Liderlik, Kurumsal Kültür ve Etik Kavramları ile İlişkisi | |
14 | Stratejik Plan Yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanmaktadır |
Ders Kaynakları | Ülgen H., Mirze S.K., İşletmelerde stratejik yönetim (2020) Beta Yayınları Pearce, J. A., Robinson, R. B., & Subramanian, R. (2000). Strategic management: Formulation, implementation, and control. Columbus, OH: Irwin/McGraw-Hill (Çevirisi: Stratejik yönetim geliştirme, uygulama ve kontrol (2020), Çeviri editörü: Prof.Dr. Mehmet Barca,Nobel Yayınları) Mirze S.K., İşletmelerde stratejik planlama el kitabı (2014), Nobel yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |