Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BIY 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HATİCE TUNCA, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilmelerini ve bunları uygun bir şekilde sunmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Araştırma niçin ve nasıl yapılır. Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi, konu etrafında bilgi toplamak için literatürler incelenmesi, internet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri, toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği, sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği, manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı, bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar, Tez yazım kuralları ve tezin nasıl yazılması gerektiği, Seminer verirken nelere dikkat edilmeli |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırmayı niçin ve nasıl yapıldığını öğrenir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Araştırmanın özelliklerini öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Konu bulmadaki kriterleri öğrenir | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Hipotez kurmayı ve veri elde etme yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | |
5 | Tez yazımını öğrenir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
6 | Makale yazımını öğrenir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
7 | Proje yazımını öğrenir | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Seminer verme tekniklerini öğrenir | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojik Bilimlerde Araştırma ve Yayın Tekniğine Giriş | |
2 | Bilgi, Bilginin Çeşitleri ve Bilimin Temel İşlevleri | |
3 | Araştırmanın Tanımı ve Araştırma Konusunun Seçimi | |
4 | Literatür Taraması | |
5 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
6 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
7 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
8 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
9 | Ara sınav | |
10 | Kongre Katılımı ve Bildiri Hazırlama | |
11 | Makale Yazım Teknikleri | |
12 | Bilimsel Çalışmalar ve Etik | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |