Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Elektrokimyasal Prosesler | CEM 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliğinde elektrokimyasal arıtma yöntemleri üzerinde araştırmalar son 10 yılda daha fazla önem kazanmış olup, bu yöntemlerin endüstriyel boyuttaki su ve hava kirliliği kontrolunda, kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu ders Enstitümüz Çevre Mühendisliği ABD da yapılmakta olan tezlerde gerekli olan elektrokimyasal bilgi birikimini sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Elektrokimyanın temelleri; akım, yük ve potansiyel, elektrolitik iletkenlik, Kohlrausch kanunu, kondüktimetrik titrasyon, elektroliz, Ohm kanunu, Faraday kanunları,ölçüm elektrod tipleri, elektrokimyasal piller, Nernst denklemi.Kirleticilerin direkt elektrolizi;39 anodik oksidasyon, katodik redüksiyon. Kirleticilerin indirekt elektrolizi;12 reversibl ve irreversibl prosesler. Elektrokoagülasyon ve elektroflokülasyon. Elektroflotasyon.7 Gaz kirleticilerin elektrokimyasal arıtımı;14 CO2,H2S,SO2,NOx ve Cl2 arıtımı. Membran destekli elektrokimyasal prosesler; 17iyon değiştirici membranlar, elektrodializ, elektrokimyasal iyon değiştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrokimyanın temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kirleticilerin direkt elektrolizini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | . Kirleticilerin indirekt elektrolizi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Elektrokoagülasyon ve elektroflokülasyon. Elektroflotasyon yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Gaz kirleticilerin elektrokimyasal arıtımını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Membran destekli elektrokimyasal prosesleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrokimyanın temelleri;akım,yük ve potansiyel,elektrolitik iletkenlik, Kohlrausch kanunu | |
2 | Elektrokimyanın temelleri; kondüktimetrik titrasyon, elektroliz,Ohm kanunu,Faraday kanunları | |
3 | Elektrokimyanın temelleri; ölçüm elektrod tipleri, elektrokimyasal piller,Nernst denklemi | |
4 | Kirleticilerin direkt elektrolizi; organik kirleticilerin anodik oksidasyonu, | |
5 | Kirleticilerin direkt elektrolizi;organik ve anorganik kirleticilerin oksidasyonu, katodik redüksiyon elektrodları, | |
6 | Kirleticilerin direkt elektrolizi; organik ve anorganiklerin katodik redüksiyonu | |
7 | Kirleticilerin direkt elektrolizi;Metal iyonlarının katodik redüksiyonu | |
8 | Kirleticilerin indirekt elektrolizi;Reversibl prosesler, irreversibl prosesler | |
9 | Kirleticilerin indirekt elektrolizi;Fenton reaksiyon kimyası, | |
10 | Elektrokoagülasyon ve elektroflokülasyon. Elektroflotasyon | |
11 | Gaz kirleticilerin elektrokimyasal arıtımı; CO2, H2S, SO2 arıtımı | |
12 | Gaz kirleticilerin elektrokimyasal arıtımı; NOx ve Cl2 arıtımı, | |
13 | Membran destekli elektrokimyasal prosesler; genel bilgi,elektrodializ,membran hücreli elektroliz | |
14 | Membran destekli elektrokimyasal prosesler;bipolar membran esaslı prosesler,elektrokimyasal iyon değişimi,diğer membranlar ve adsorbentler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rajeshwar,K, İbanez,J.G., Environmental Chemistry, Fundementals and Applications in Pollution Abatement, Academic Press,USA,1997. Comninellis,C., Chen,G.,Electrochemistry for the Environment, Springer,2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |