Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EEM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders lisansüstü, eğitim gören bireylerin eğitim süresince ihtiyaç duyacakları akademik terimleri, bilimsel araştırma tekniklerini, araştırma süreçleri ve etik kuralları öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders temel akademik kavramlar, bilgi kaynakları ve yaralanma yöntemleri, bilimsel makale hazırlama ve yayınlatma süreçleri, tez hazırlama ve savunma süreci ile birlikte araştırma ve yayın etiği konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | Anlatım, | |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | Soru-Cevap, | |
3 | Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma dizaynı oluşturabilir. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. | Tartışma, | |
5 | Sahadan topladığı verileri uygun analizlerle test edebilir. | Eğitsel Oyun, | |
6 | Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir. | Problem Çözme, | |
7 | Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | Anlatım, | |
8 | Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Konusu ve Bilgi Kaynakları | |
3 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 1 | |
4 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 2 | |
5 | Bilimsel Dergilerin Sınıflandırılması | |
6 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: Word | |
7 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: LaTeX | |
8 | Referans Yönetim Sistemleri | |
9 | Bilimsel Yayın Nasıl Hazırlanır? | |
10 | Sempozyum Bildirisi Nasıl Hazırlanır? | |
11 | Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? | |
12 | Tez Nasıl Yazılır? 1 | |
13 | Tez Nasıl Yazılır? 2 | |
14 | Araştırma ve Yayın Etiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |