Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik | EEM 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek 2.Sayma metotlarına bağlı olarak değişik sayılandırma problemlerinde analiz yapabilmek ve çözüm bulabilmek 3.Ayrık yapılar (kümeler, permütasyon, bağıntılar, graf, ağaçlar) hakkında bilgi sahibi olmak 4.Algoritmik düşünme yeteneği kazanabilmek 5.Ayrık matematik uygulamaları ve modellerinin Elektrik Elektronik Mühendisliği problemlerine nasıl uyarlandığını görmek |
Dersin İçeriği | Elektrik Elektronik Mühendisliğindeki matematiksel tekniklere giriş, matematiksel mantık, ispat yöntemleri, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, sayı teorisi, graflar, ağaçlar ve ileri sayma teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İspat yöntemleri ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Kümeler teorisi ile ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Fonksiyonlar ile ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Kriptoloji işlemlerini yapar ve şifrelenmiş metinleri çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ayrık MAtematiğe Giriş | Ders Notları |
2 | Mantık | Ders Notları |
3 | İspat Yöntemleri | Ders Notları |
4 | Küme Teorisi | Ders Notları |
5 | Bağıntılar | Ders Notları |
6 | Fonksiyonlar | Ders Notları |
7 | Fonksiyonlar | Ders Notları |
8 | Sayı Teorisi | Ders Notları |
9 | Modüler Matematik | Ders Notları |
10 | Şifreleme | Ders Notları |
11 | Şifreleme | Ders Notları |
12 | Sayma, Permütasyon, Kombinasyon | Ders Notları |
13 | Graf Teorisi ve Uygulamaları | Ders Notları |
14 | Graf Teorisi ve Uygulamaları | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin web sayfasından yayınlanmatadır. |
Ders Kaynakları | 1. Bilgisayar Mühendisliği Matematiği: Bilişim Matematiği ,Uygulamalı Ayrık Matematik, Rıfat ÇÖLKESEN 2. Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth Rosen 3. Ayrık Matematik, Şerife Büyükköse ve Özlem Çakır 4. Kesikli Matematik , Richard Jhonsonbaugh, Çev. Haşmet Gürçay
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 293 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |