Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hava Araçları ve Uydular İle Jeofizik Araştırmalar (Sektör Dersi) | JFM 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN | |
Dersi Verenler | ||
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamalar nedir ve neden kullanılır ?, Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları, Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik Ekipman ve Yardımcı Ekipman Seçimi, Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu, Amaca Uygun Etüt Planlama, Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler, Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri, Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri, Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi, Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları, Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi | |
2 | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
3 | Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
4 | Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları | |
5 | Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik ve Yardımcı Ekipman Seçimi | |
6 | Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu | |
7 | Operasyona ve Hava Aracına Uygun Etüt Planlama | |
8 | Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler | |
9 | Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri | |
10 | Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri | |
11 | Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
12 | Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi | |
13 | Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları | |
14 | Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MTA Genel Müdürlüğü,Türkiye Havadan Jeofizik Araştırmalar Projesi Kalkınma Bakanlığı Fizibilite Raporu, 2016 https://www.geosci-instrum-method-data-syst.net/5/181/2016/gi-5-181-2016.pdf http://geotech.ca/papers/geophysics-of-the-patterson-lake-south-uranium-deposit-northwestern-saskatchewan/ https://library.seg.org/doi/10.1190/1.1468615 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aeromagnetometrie/aeromagnetometrie_node_en.html;jsessionid=3E1AD275798384BFD525F7DE73BFAB89.2_cid331 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aerogravimetrie/aerogravimetrie_node_en.html https://www.geosoft.com/media/uploads/resources/technical-papers/Aeromagnetic_Survey_Reeves.pdf http://www.ga.gov.au/webtemp/image_cache/GA16642.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |