Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitelikli Ölçme EBB 026 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgi ve bireyin niteliklerine uygun nicel ölçme araçlarının geliştirilmesi

Dersin İçeriği

a)      Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

b)     İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

c)      Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

d)     İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

       e) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, Benzetişim,
2 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar Benzetişim, Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
3 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder Mikro Öğretim,
4 4) Doğru seçenek sayısını belirler Benzetişim, Mikro Öğretim,
5 5) Yanlış seçenek sayısını belirler Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
6 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
7 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
8 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
9 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Mikro Öğretim,
10 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Mikro Öğretim,
11 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar Mikro Öğretim, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
12 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)     ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık

2)     GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık

3)     GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

4)     TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık

5)     KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

6)     TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

7)     USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

8)     YILMAZ İSMAİL (2020).  Adaptation of quantitative measurement tools to quantitative measurement of possibility.  EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS, 15(5), 225-232., Doi: 10.5897/ERR2020.3970

9)     YILMAZ İSMAİL (2020).  Preparation techniques for multiple-choice possibility measurement tools (MCPMT) in education.  Educational Research and Reviews, 15(1), 34-40., Doi: 10.5897/ERR2019.3851 (Yayın No: 5906894)

10)  DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4